Opublikowany przez:
Kasia P.
2018-04-18 14:19:38
Autor zdjęcia/źródło: @KidsForPrivacy/ You Tube
Child Rescue Coalition zajmuje się m.in. ochroną dzieci przed wykorzystywaniem seksualnym. Nowa kampania koalicji dotyczy działań rodziców, a dokładnie udostępnianiem przez rodziców nagich zdjęć dzieci w Internecie (na plaży, w ogródku, na nocniku, w wannie itd.). Kampania pokazuje, że takie działania są po prostu nieodpowiedzialne i narażają dziecko nawet na groźne niebezpieczeństwa. Child Rescue Coalition powołuje się na badania, które pokazują, że już w wieku 2 lat 90 procent dzieci ma dostęp do mediów społecznościowych.
Niestety na dzieci czeka wiele niebezpieczeństw. Chodzi nie tylko o rozpowszechnianie pornografii z ich wizerunkiem, lecz także prześladowanie dzieci, uwodzenie ich i wabienie na spotkania. – czytamy na stronie Child Rescue Coalition.
Kampania przypomina, żeby przed publikacją zdjęcia dziecka w Internecie zastanowić się nad paroma kwestiami:
Kampania prywatności nawołuje do dołączenia do akcji przez udostępnianie na portalach społecznościowych zdjęć dzieci, które trzymają przed sobą kartkę z napisem „privacy please”(„proszę o prywatność”) oraz malunkiem „znaku prywatności” wymyślonym przez dziecko. Udostępniony post powinien być oznaczony hasztagiem, np. #nakedchild. Kampania chce przejąć wszystkie niebezpieczne hasztagi używane przez pedofili.
Z danych Child Rescue Coalition wynika, że prawie 90 proc. rodziców nie zmieniało ustawień prywatności w mediach społecznościowych w ciągu ostatniego roku. Większość z nich publikuje nawet 1500 zdjęć dziecka, zanim skończy ono 5 lat.
Czy zgadzasz się z założeniami kampanii i jej formą?
Zostaw komentarz pod artykułem!
Pokaż wszystkie artykuły tego autora
Nie masz konta? Zaloguj się, aby pisać swoje własne artykuły.
Nie masz jeszcze konta na familie.pl?
Załóż je już teraz!