 15 listopada 2010 23:28 | ID: 328679
              15 listopada 2010 23:28 | ID: 328679
          
                                   16 listopada 2010 07:31 | ID: 328710
                  16 listopada 2010 07:31 | ID: 328710
              
                                   16 listopada 2010 07:42 | ID: 328713
                  16 listopada 2010 07:42 | ID: 328713
              
                                   16 listopada 2010 08:31 | ID: 328729
                  16 listopada 2010 08:31 | ID: 328729
              
                                   16 listopada 2010 08:53 | ID: 328744
                  16 listopada 2010 08:53 | ID: 328744
              
                                   16 listopada 2010 09:51 | ID: 328822
                  16 listopada 2010 09:51 | ID: 328822
              
                                   16 listopada 2010 09:53 | ID: 328827
                  16 listopada 2010 09:53 | ID: 328827
              
                                   16 listopada 2010 10:10 | ID: 328840
                  16 listopada 2010 10:10 | ID: 328840
              
                                   16 listopada 2010 10:13 | ID: 328845
                  16 listopada 2010 10:13 | ID: 328845
              
                                   16 listopada 2010 10:13 | ID: 328846
                  16 listopada 2010 10:13 | ID: 328846
              
                                   16 listopada 2010 10:40 | ID: 328870
                  16 listopada 2010 10:40 | ID: 328870
              
                                   16 listopada 2010 11:21 | ID: 328933
                  16 listopada 2010 11:21 | ID: 328933
              
Istota Pedagogiki Montessori sprowadza się do stwierdzenia, że ponieważ każde dziecko jest inne, powinno rozwijać się według indywidualnego planu rozwoju tak, aby móc uczyć się szybciej i efektywniej.
Nie zadajemy sobie pytania „czy małe dzieci potrafią się uczyć?” Pytanie jakie należy zadać brzmi „czy my – dorośli – chcemy, żeby małe dzieci się uczyły” Dziecko chce się uczyć wszystkiego czego tylko może i tak szybko, jak tylko możliwe.
Zdolności dziecka do koncentrowania się zależy od ilości materiału który może poznawać. Proces uczenia się determinowany jest przez jakość poznawania. Jeśli zaobserwowaliśmy dziecko, które nie potrafi się skupić, najpewniej widzieliśmy je gdy manipulowało zabawkami.
Od najmłodszych lat życia dziecka, proces uczenia się postępuje z wielką prędkością i jeśli go docenimy, będzie przebiegał w niewiarygodnym tempie.
Ignorancja nie polega na niewiedzy, lecz na czerpaniu z wiedzy która nie są prawdziwa. Wnioski płynące z testów inteligencji, którym poddajmy nasze dzieci są bardzo skomplikowane i tak samo dokładne jak wnioski każdego, kto ma choć trochę rozumu i potrafi dostrzec bystrość dziecka, patrząc mu po prostu w oczy.
Dzieci nie uczą się dlatego, że są inteligentne lecz są inteligentne dlatego, że się uczą. Pierwsze lata – do 4 roku, do 7 roku życia dziecka charakteryzują się ogromną zdolnością do przyswajania informacji a pragnienie dziecka zdobywania wiedzy, jest większe niż kiedykolwiek później. Małe dzieci potrafią – niejednokrotnie – szybciej czytać, niż wymawiać czytane słowa, są wspaniałe i gotowe do uczenia się o świecie.
Żadne dziecko nie chce się uczyć dopóki nie wie, że uczenie się istnieje.http://www.montessori.pl/
                                   16 listopada 2010 11:27 | ID: 328940
                  16 listopada 2010 11:27 | ID: 328940
              
                                   16 listopada 2010 17:10 | ID: 329244
                  16 listopada 2010 17:10 | ID: 329244
              
                                   16 listopada 2010 18:03 | ID: 329292
                  16 listopada 2010 18:03 | ID: 329292
              
                                   16 listopada 2010 18:04 | ID: 329293
                  16 listopada 2010 18:04 | ID: 329293
              
                                   16 listopada 2010 18:11 | ID: 329299
                  16 listopada 2010 18:11 | ID: 329299
              
                                   16 listopada 2010 19:01 | ID: 329339
                  16 listopada 2010 19:01 | ID: 329339
              

                                   16 listopada 2010 19:19 | ID: 329348
                  16 listopada 2010 19:19 | ID: 329348
              
                                   16 listopada 2010 19:22 | ID: 329349
                  16 listopada 2010 19:22 | ID: 329349
              
 ukulele luklukulu...
 ukulele luklukulu...  miało być- Regulaminu.
 miało być- Regulaminu.
                                   16 listopada 2010 21:17 | ID: 329408
                  16 listopada 2010 21:17 | ID: 329408
              
Nie masz konta? Zaloguj się, aby tworzyć nowe wątki i dyskutować na forum.
Nie masz jeszcze konta na familie.pl?
Załóż je już teraz!