W zasadzie to, co robi Pani poza godzinami pracy, jest Pani sprawą. Proszę zwrócić uwagę na przepis art. 100. § 1 k.p., zgodnie z którym pracownik jest obowiązany wykonywać pracę sumiennie i starannie oraz stosować się do poleceń przełożonych, które dotyczą pracy, jeżeli nie są one sprzeczne z przepisami prawa lub umową o pracę.
§ 2. Pracownik jest obowiązany w szczególności:
1) przestrzegać czasu pracy ustalonego w zakładzie pracy,
2) przestrzegać regulaminu pracy i ustalonego w zakładzie pracy porządku,
3) przestrzegać przepisów oraz zasad bezpieczeństwa i higieny pracy, a także przepisów przeciwpożarowych,
4) dbać o dobro zakładu pracy, chronić jego mienie oraz zachować w tajemnicy informacje, których ujawnienie mogłoby narazić pracodawcę na szkodę,
5) przestrzegać tajemnicy określonej w odrębnych przepisach,
6) przestrzegać w zakładzie pracy zasad współżycia społecznego.
Jeżeli nie narusza Pani interesu pracodawcy, nie wydaje mi się, aby były przeszkody w kwestii Pani działania w instytucjach charytatywnych. Jeżeli jednak pracodawca nabierze podejrzeń, że Pani działania naruszają jego interes (np. poprzez kontakty z firmami konkurencyjnymi, w których przekazywać Pani będzie informacje stanowiące tajemnicę przedsiębiorstwa), będzie mógł wypowiedzieć Pani umowę. To, czy zrobi to zasadnie, czy nie (w przypadku złożenia przez Panią odwołania do Sądu pracy), oceni Sąd na podstawie danych okoliczności sprawy. Ja bowiem nie odnajduję żadnych przepisów, które regulowałyby wprost Pani sytuację.
Jeżeli posiada Pani zawartą umowę o zakazie konkurencji, proszę przeanalizować przepisy kodeksu pracy odnoszące się do tego zagadnienia (art. 101 z indeksami od 1 do 4).